معرفی و آشنایی با قطعات و لوازم یدکی خودروهای هیوندای و کیا

شرکت های تولید کننده قطعات و لوازم یدکی هیوندای
جولای 23, 2018
Show all
کیا

معرفی و آشنایی با قطعات و لوازم یدکی هیوندای وکیا

دیلایت:

دیلایت یا همان چراغ ها روز جزو قطعات ولوازم یدکی هیوندای و کیا میباشد.

معرفی و آشنایی با قطعات و لوازم یدکی هیوندای وکیا;

برای استفاده در طول روز می باشد. شاید برای شما سوال باشد که در طول روز نیازی به روشن بودن این چراغ ها هست یانه ولی این چراغ ها یکی ازاستاندارهای خودروهای تولیدی در کشور آمریکاست این چراغ ها نه برای خود راننده بلکه برای عابرین پیاده و خودروهای دیگر است ودر شرایط مه کمک زیادی به شناسایی خودروی شما برای دیگر راننده ها میکند

دیلایت- چراغ برای روز

 

سیستم ایمنی خودرو:

کمربند ایمنی و کیسه های هوا:

که در اینجا بهمعرفی و آشنایی با قطعات و لوازم یدکی هیوندای وکیا کمریند ایمنی و کیسه هوا میپردازیم.

کمربند ایمنی  برای سلامتی سرنشین خودرو و برای راننده الزامی است.

کمربند در ابتدای تولید بسیار ساده و غیر قابل تنظیم بود .

ولی بعدها مهندسین آن را طوی طراحی کردن که قابل تنظیم شد.

کیسه هوا یاهمان ایربگ:

کیسه هوا یکی از قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا می باشد 

کیسه هوا یا همان ایربگ در ابتدای ده 50میلادی استفاده شد در خودروها کیا بعد ها شرکت مرسدس بنز از این کیسه ها در سال 80میلادی استفاده کرد

کیسه هوایا ایربگ

شناوربنزین:

شناور بنزین جزو قطعات ولوازم یدکی هیوندا و کیا میباشد.

که دارنده خودرو هیوندا و کیا باید با آن آشنایی نسبی داشته باشد.

این قسمت نیز اهمیت بسیاری دارد و راننده را از وضعیت سوخت درون باک مطلع می کند.
این سیستم به چهره کلی از یک شناور و یک پتانسیومتر و یک نمایشگر ساختن شده
که در خودروهای مالتی پلکس   کمی تفاوت داشته و متعلقات آن اغلب است.

شناور در باک بنزین قرار دارد و با تغییر سطح سوخت بالا و پایینمی رود. انتهای
شناور به یک پتانسیومتر وصل بوده که جریان الکتریسیته را ناچیز و یا زیاد کرده و
نمایشگر نیز با توجه به آن حرکت می کند.

ترمزدستی برقی کیا:

بسیاری با پدال های گاز الکترونیکی قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا آشنایی دارند.

ولی عده کمی با ترمز دستی برقی کیا که جز قطعات ولوازم یدکی هیوندای و کیا میباشد آشنایی دارند.

به طور کلی، دو نوع ترمزدستی الکترونیکی داریم. در نوع اول،
ترمزهای عقب بوسیله کابل همانند ترمز مکانیکی فعال می گردند،
با این تفاوت که یک موتور برقی پیشه دست راننده را انجام می دهد و نیروی
باره نیاز فعال کردن ترمزدستی را تامین می کند. در این خودروها، ترمزدستی
با فشردن یک دکمه، پرکار یا غیرفعال می گردد و بدست یک چیپ الکترونیکی
کنترل می شود که در شرایط مختلف، همانند زمانی که خودرو در سربالایی
قرارگرفته است و قصد حرکت دوباره دارد، به یاری راننده می شتابد.

ترمز دستی برقی کیا

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *